طرح درس دکتر طرهانی

دانشکده:پزشکی  گروه آموزشی:اطفال مقطع و رشته­ی تحصیلی:  کارورزی پزشکی     نیمسال تحصیلی و سال تحصیلی:اول 95-96


عنوان درس : بیماری های کودکان                             تعداد واحد:14                                نوع واحد: 2واحد نظری   12واحد عملی   

پیش نیاز: قبولی در امتحان علوم پایه و گذراندن دوره فیزیوپاتولوژی

زمان برگزاری کلاس: روز:شنبه - چهارشنبه    ساعت: 8-13مکان برگزاری: بیمارستان مدنی

تعداد دانشجویان: 35 نفر               مسئول درس: دکتر فریبا طرهانی       

 


شرح درس: (لطفاً شرح دهید)

سر فصل های بیماری های کودکان با تکیه بر سرفصل های تعیین شده توسط وزارت متبوع تدوین و با در نظر گرفتن بیماری های شایع در کودکان و بیماری های بومی و اولویت های بهداشتی درمانی، پیشگیری و همچنین شناسایی اورژانس ها و موارد ارجاع در اطفال صورت گرفته است. در همین راستا مباحث تئوری در قالب کلاس های درس و آموزش عملی به شکل راند های آموزشی به صورت دانشجو محور ، گزارش صبحگاهی و گراند راند با فرمت کارورز و دستیار محور و همچنین کنفرانس های اساتید ، کارورزان و کارآموزان برنامه ریزی شده است.

 

هدف کلی: (اهداف را با توجه به حیطه ها و سطوح مختلف بنویسید. )

دانشجویان دوره کارورزی طی دوره سه ماهه ضمن شرکت منظم در کلاس های تئوری، گزارش صبحگاهی ، راندهای بخش، برنامه پزشک پاسخگو،کنفرانس های درون بخشی و بیمارستانی و گراند راند مهارت های بالینی برخورد مطابق اصول حرفه ای با بیماران، اخذ شرح حال و معاینه بالینی ،طرح تشخیص های افتراقی مبتنی بر شواهد ، شناخت موارد ارجاع به سطوح بالاتر و انجام درمان مبتنی بر مسئله و پیگیری بیماران را کسب می کند. در ضمن دانشجو موظف است موارد حاد و اورژانس که نیازمند مداخله فوری است شناسایی کند.

 

اهداف رفتاری جلسه اول:

در پایان درس از فراگیر انتظار می رود:

-          ...علائم و نشانه های فارنژیت باکتریال را ذکر نماید. ( هدف شناختی)

-          علائم و نشانه های فارنژیت ویروسی را فهرست کند. (هدف شناختی)

-          .درمان فارنژیت ویروسی و باکتریال را توضیح دهد. (هدف شناختی)

-          ...افتراق انواع ویروسی و باکتریال را تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی)

 

جدول زمان­بندی ارائه­ مطالب

 

 

جلسه1

مدت زمان(دقیقه)

 

موضوع درس

رئوس مطالب

 

روشهای تدریس

 

ارزشیابی

120

فارنژیت بر اساس استراتژی مانا

فارنژیت ویروسی

فارنژیت باکتریال

افتراق آنها و درمان بر اساس تشخیص

سخنرانی

پرسش و پاسخ و مشارکت دانشجو

امتحان تئوری و آسکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهداف رفتاری جلسه دوم:

در پایان درس از فراگیر انتظار می رود:

-          .علائم و نشانه های اوتیت  را ذکر نماید. ( هدف شناختی)

-          موارد ارجاع فوری را فهرست کند. (هدف شناختی)

-          ...زمان و اقدامات پیگیری. را توضیح دهد. (هدف شناختی)

-          درمان و عوارض احتمالی را تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی)

 

 

جدول زمان­بندی ارائه­ی مطالب

 

 

جلسه2

مدت زمان(دقیقه)

 

موضوع درس

رئوس مطالب

 

شیوه­ی تدریس

 

ارزشیابی

120

اوتیت بر اساس استراتژی مانا

 

تشخیص ، درمان و پیگیری کودک مبتلا به اوتیت حاد و مزمن

سخنرانی

پرسش و پاسخ و مشارکت دانشجو

امتحان تئوری و آسکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوالات متداول

آدرس سالن آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی کجاست؟

طبقه زیرزمین- راهروی سمت بوفه- انتهای راهرو- سالن آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی

آدرس سامانه آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی چیست؟

آدرس URL سامانه Exam.lums.ac.ir  می باشد

آدرس IP نیز 192.168.32.20 می باشد

ضمنا عزیزانی که از وای فای دانشگاه (pardis) استفاده میکنند حتما داده گوشی خود را خاموش کرده و تنها با وای فای وارد شوند و آدرس سامانه را بصورت دستی در نوار مرورگر خود بزنند.

نحوه ورود به سامانه آزمون الکترونیکی چگونه می باشد؟

جهت شرکت در آزمون پیش رو بعد از ورود به سامانه آزمون الکترونیکی «نام کاربری» و «رمز عبور» خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را بنویسید و «ورود به آزمون» را بزنید.

چگونه از نتایج آزمونهای برگزار شده در سامانه آزمون الکترونیکی باخبر بشیم؟

جهت نمایش نمره بعد از ورود به سامانه آزمون الکترونیکی «نام کاربری» و «رمز عبور» خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را بنویسید و «ورود به پنل کاربری» را بزنید.

offer
انتقادات
و
پیشنهادات