طرح درس ترمی جنین شناسی عمومی (مدرس دکتر مجید طوافی)
/uploads/10/2025/Oct/21/طرح درس جنین شناسی ارشد عمومی.pdf
طرح درس ترمی بافت شناسی عمومی (مدرس دکتر مجید طوافی)
/uploads/10/2025/Oct/21/طرح درس بافت شناسی عمومی.pdf
طرح درس ترمی تکنیکهای ماکرو و میکروآناتومی (مدرس دکتر مجید طوافی)
/uploads/10/2025/Oct/21/طرح درس تکنیک های ماکرو و میکرو.pdf
طرح درس ترمی زیست شناسی سلولی و مولکولی (مدرس دکتر مجید طوافی)
/uploads/10/2025/Oct/21/طرح درس زیست شناسی سلولی .pdf
طرح درس دورهی آناتومی عمومی تئوری (مدرس آحمد تمجیدی پور)
/uploads/10/2025/Nov/16/طرح دوره درس آناتومی عمومی تئوری_1.pdf
طزح درس روزانه آناتومی عمومی تئوری (مدرس احمد تمجیدی پور)
/uploads/10/2025/Nov/16/طرح درس روزانه آناتومی عمومی تئوری.pdf
طرح درس دورهی آناتومی عمومی عملی (مدرس آحمد تمجیدی پور)
/uploads/10/2025/Nov/16/طرح دوره درس آناتومی عمومی عملی.pdf
طزح درس روزانه آناتومی عمومی عملی (مدرس احمد تمجیدی پور)
/uploads/10/2025/Nov/16/طرح درس روزانه آناتومی عمومی تئوری_1.pdf
طرح درس دورهی آناتومی تنه (مدرس احمد تمجیدی پور، بخش شکم و لگن)
/uploads/10/2025/Nov/16/طرح دوره آناتومی تنه.pdf
طرح درس روزانهی آناتومی تنه (مدرس احمد تمجیدی پور، بخش شکم و لگن)
/uploads/10/2025/Nov/16/طرح درس روزانه آناتومی تنه.pdf
طرح درس آناتومی اندام (تئوری)
دانشکده: پزشکی گروه آموزشی: علوم تشریحی مقطع و رشتهی تحصیلی: پزشکی
نام درس: آناتومی اندام ها تعداد واحد 5 /1 تئوری
زمان برگزاری کلاس: روز شنبه ساعت: 8-10 مکان برگزاری: دانشکده پزشکی
تعداد دانشجویان: 4 مسئول درس: امید رجب زاد مدرسین (به ترتیب حروف الفبا): امید رجب زاده
شرح دوره:
این دوره پیشرفته با هدف تعمیق دانش تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد آناتومی در زمینه ساختار، عملکرد، روابط فضایی و تنوعهای آناتومیکی اندامهای فوقانی و تحتانی طراحی شده است. در این درس، دانشجویان نهتنها با جزئیات ریز ساختارهای استخوانی، مفصلی، عضلانی، عصبی و عروقی آشنا میشوند، بلکه بهصورت انتقادی و تحلیلی، کاربردهای بالینی، جراحی و تصویربرداری این ساختارها را مطالعه میکنند.
هدف کلی: (لطفا شرح دهید)
این درس با هدف تعمیق دانش تخصصی، تحلیلی و کاربردی دانشجویان در زمینه آناتومی ساختاری، عملکردی و بالینی اندامهای فوقانی و تحتانی طراحی شده است؛ بهگونهای که فارغالتحصیلان بتوانند نهتنها ساختارهای آناتومیک را با دقت شناسایی و توصیف کنند، بلکه روابط پیچیده بین سیستمهای عصبی، عروقی، عضلانی و اسکلتی را در چارچوبهای فیزیولوژیک، بالینی و پژوهشی تحلیل نموده و دانش خود را در مسیرهای آموزشی، تحقیقاتی یا همکاری با تیمهای درمانی بهکار گیرند.
اهداف بینابینی:(اهداف را با توجه به حیطه ها و سطوح مختلف بنویسید)
پیوند آناتومی با رادیولوژی:
توانایی تطبیق ساختارهای آناتومیک اندامها با تصاویر تشخیصی (مانند MRI، CT، سونوگرافی و آنژیوگرافی)
درک چگونگی استفاده از دانش آناتومی برای تفسیر دقیقتر یافتههای تصویربرداری
تعامل با جراحی و ارتوپدی:
شناسایی نقاط کلیدی جراحی (Landmarks)، مسیرهای دسترسی ایمن و ساختارهای در معرض خطر در عملهای ارتوپدی، پلاستیک و عروقی
درک اهمیت تغییرات آناتومیکی فردی در برنامهریزی جراحی و جلوگیری از عوارض
همافزایی با علوم اعصاب (نوروآناتومی و نوروفیزیولوژی):
تحلیل مسیرهای عصبی اندامها و ارتباط آنها با نخاع و قشر حرکتی
تبیین مکانیسمهای بالینی فلجها، سندرمهای تونلی و آسیبهای عصبی بر اساس دانش آناتومیک
ارتباط با فیزیوتراپی و توانبخشی:
درک رابطه بین ساختار عضلانی-مفاصلی و عملکرد حرکتی
کاربرد دانش آناتومی در طراحی برنامههای توانبخشی پس از آسیب یا جراحی
پیوند با جنینشناسی و ژنتیک:
تبیین مبانی تکوینی ناهنجاریهای مادرزادی اندامها (مانند سندرومهای اختلال در رشد اندام)
درک نقش ژنتیک در ایجاد تغییرات آناتومیکی فردی
همکاری با آموزش پزشکی و فناوری آموزشی:
آمادگی برای طراحی و ارائه محتوای آموزشی آناتومی به دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی
استفاده از ابزارهای نوین (مانند واقعیت مجازی، مدلهای سهبعدی و شبیهسازهای دیجیتال) در آموزش بینرشتهای
شیوههای تدریس:
سخنرانی سخنرانی برنامه ریزی شده √ پرسش و پاسخ
بحث گروهی یادگیری مبتنی بر حل مسئله(PBL) یادگیری مبتنی بر تیم(TBL)
سایر موارد (لطفاً نام ببرید) -----------------
وظایف و تکالیف دانشجو: (لطفا شرح دهید)
- شرکت فعال در کلاسهای تئوری و عملی
- انجام تشریح راهنماییشده و گزارشنویسی
- ارائه گروهی تخصصی (Journal Club / Case-Based Presentation)
- طراحی یک فعالیت آموزشی برای دانشجویان پزشکی
- مطالعه منابع درسی و آمادگی پیش از هر جلسه
وسایل کمک آموزشی:
وایت برد ، ویدیو پروژکتور ، مولاژ های آناتومی ، استخوانهای طبیعی تنه ، فیلمها و سیدیهای آموزشی و شبیه ساز آناتومی
نحوه ارزشیابی و درصد نمره: (از نمره کل)
آزمون میان ترم 40 درصد نمره آزمون پایان ترم 50 درصد نمره
انجام تکالیف 10 درصد نمره شرکت فعال در کلاس ----- درصد نمره
سایر موارد (لطفاً نام ببرید) ----------
نوع آزمون
تشریحی√ پاسخ کوتاه √ چندگزینهای √ جور کردنی صحیح- غلط
سایر موارد (لطفا نام ببرید) -------
منابع پیشنهادی برای مطالعه: (لطفا نام ببرید):
- منابع انگلیسی: Gray’s Anatomy for Students،Clinically Oriented Anatomy،Grant’s Dissector
چاپی و اینترنتی
منابع فارسی: آناتومی اندام الهی
جدول هفتگی کلیات ارائهی درس
.....
|
جلسه |
تاریخ |
عنوان مطالب |
استاد مربوط |
||||
|
1 |
|
استخوانشناسی و مفاصل اندام تحتانی |
|
||||
|
2 |
|
عضلات اندام تحتانی: قدامی، خلفی، داخلی و خارجی |
|
||||
|
3 |
|
مشخصات تشریحی عروق ناحیة گلوتیال و خلف ران |
|
||||
|
4 |
|
مشخصات تشریحی ناحیة پوپلیتئال و عضلات ساق پا |
|
||||
|
5 |
|
مشخصات تشریحی عروق و اعصاب ساق پا و پا ، عضلات پا |
|
||||
|
6 |
|
تغییرات آناتومیکی شایع در اندامها و اهمیت جراحی آنها |
|
||||
|
7 |
|
آناتومی بالینی اندام تحتانی(اسیب های شایع) |
|
||||
|
8 |
|
استخوانشناسی اندام فوقانی |
|
||||
|
9 |
|
عضلات اندام فوقانی (بازو و ساعد) |
|
||||
|
10 |
|
عضلات اندام فوقانی (کف دست) |
|
||||
|
11 |
|
عروق و اعصاب اندام فوقانی |
|
||||
|
12 |
|
مجاری و فضاهای بالینی |
|
||||
|
13 |
|
تغییرات آناتومیکی شایع اندام ها |
|
||||
|
14 |
|
آناتومی بالینی(اسیب های شایع) |
|
||||
|
15 |
|
|
|
||||
|
16 |
|
|
|
||||
|
17 |
|
|
|
||||
|
18 |
|
|
|
||||
طرح درس آناتومی اندام (عملی)
تشریح اسکلتی عضلانی(اندام ها) (عملی)
دانشکده: پزشکی گروه آموزشی: علوم تشریحی مقطع و رشتهی تحصیلی: کارشناسی ارشد علوم تشریحی
نیمسال تحصیلی و سال تحصیلی : اول 404-405
نام واحد درسی: آناتومی اندام ها تعداد واحد:0/5 نوع واحد: عملی پیش نیاز: ندارد
زمان برگزاری کلاس: روز شنبه ساعت: 10-12 مکان برگزاری: دانشکدهی پزشکی سالن تشریح
تعداد دانشجویان:4 نفر مسئول درس: امید رجب زاده اساتید :
شرح درس:
این دوره عملی بهعنوان همراه ضروری بخش تئوری درس «آناتومی اندامهای فوقانی و تحتانی»، فضایی کاربردی و تجربی فراهم میکند تا دانشجویان کارشناسی ارشد آناتومی بتوانند دانش نظری خود را در محیط واقعی آزمایشگاه disseکسیون بهکار گیرند. در این بخش، دانشجویان با استفاده از کاداورهای انسانی (یا مدلهای آناتومیک پیشرفته در صورت عدم دسترسی)، بهصورت گروهی و تحت نظارت مستقیم استاد، ساختارهای سهبعدی اندامهای فوقانی و تحتانی را کشف، تفکیک و تحلیل میکنند. تمرکز اصلی این دوره بر درک روابط فضایی بین سیستمهای عصبی، عروقی، عضلانی و اسکلتی، شناسایی نقاط کلیدی بالینی (مانند مسیرهای عصبی در معرض خطر در جراحی یا نقاط ورود سوزن در بلوک عصبی)، و ثبت و تفسیر تغییرات آناتومیکی فردی است. همچنین، دانشجویان با روشهای نوین آموزش آناتومی از جمله استفاده از نرمافزارهای سهبعدی و شبیهسازهای دیجیتال آشنا میشوند و مهارتهای لازم برای طراحی فعالیتهای آموزشی بالینی-مبنا را کسب خواهند کرد. این بخش نهتنها به تقویت مهارتهای فنی disseکسیون میپردازد، بلکه زمینهساز تفکر انتقادی، تحلیل بالینی و همکاری بینرشتهای است و دانشجویان را برای نقشآفرینی در حوزههای تحقیق آناتومیک، آموزش پزشکی و همیاری با تیمهای جراحی و رادیولوژی آماده میسازد.
اهداف کلی:
- توانایی انجام دیسکسیون دقیق و اصولی اندامهای فوقانی و تحتانی
- شناسایی و تفکیک ساختارهای عصبی، عروقی، عضلانی و اسکلتی در موقعیتهای طبیعی
- ثبت و تحلیل تغییرات آناتومیکی فردی (Variations)
- ایجاد ارتباط مستقیم بین ساختارهای disseکسیونشده و کاربردهای بالینی (جراحی، بلوک عصبی، تصویربرداری)
اهداف رفتاری جلسهی اول:
در پایان درس از فراگیر انتظار میرود:
- .دانشجو قادر خواهد بود نام استخوانهای اندام تحتانی را ذکر نماید. ( هدف شناختی)
- دانشجو قادر خواهد بود استخوانهای هر ناحیه را فهرست کند. (هدف شناختی)
- دانشجو قادر خواهد بود ساختمان و اجزای هر استخوان را توضیح دهد. (هدف شناختی)
- دانشجو قادر خواهد بود نکات بالینی را باتوجه به ساختار و موقعیت استخوان تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی)
جدول زمانبندی ارائهی مطالب
|
جلسه 1 مدت زمان(دقیقه) |
موضوع درس |
رئوس مطالب |
شیوهی تدریس |
ارزشیابی |
|
|
استخوان های اندام تحتانی |
استخوان های هیپ |
تدریس عملی بر روی استخوان و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
استخوان ران |
تدریس عملی بر روی استخوان و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
استخوان های ساق پا |
تدریس عملی بر روی استخوان و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
استخوان های مچ پا |
تدریس عملی بر روی استخوان و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
استخوان های پا |
تدریس عملی بر روی استخوان و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
|
|
|
اهداف رفتاری جلسهی دوم:
در پایان درس از فراگیر انتظار میرود:
- دانشجو باید نام عضلات قدامی و داخلی ران را ذکر کند ( هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند به تفکیک موقعیت و جایگاه قرارگیری عضلات را فهرست کند. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند ابتدا و انتهای هر عضله را توضیح دهد. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند با توجه به اناتومی هر ناحیه نکات بالینی مربوط به عضلات ناحیه قدامی و داخلی ران را تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی)
جدول زمانبندی ارائهی مطالب
|
جلسه 2 مدت زمان(دقیقه) |
موضوع درس |
رئوس مطالب |
شیوهی تدریس |
ارزشیابی |
|
|
|
عضلات قدامی و داخلی ران |
تدریس عملی بر روی جسد مولاژ و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
عملکرد عضلات |
تدریس عملی بر روی جسد مولاژ و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
|
|
|
عروق و اعصاب عضلات |
تدریس عملی بر روی جسد مولاژ و شبیه ساز آناتومی |
دارد |
اهداف رفتاری جلسهی سوم:
در پایان درس از فراگیر انتظار میرود:
- دانشجو باید نام عضلات گلوتئال و ناحیه خلف ران را ذکر کند ( هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند به تفکیک موقعیت و جایگاه قرارگیری عضلات را فهرست کند. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند ابتدا و انتهای هر عضله را توضیح دهد. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند با توجه به اناتومی هر ناحیه نکات بالینی مربوط به عضلات ناحیه گلوتئال و ناحیه خلفی ران را تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی)
جدول زمانبندی ارائهی مطالب
|
جلسه 3 مدت زمان(دقیقه) |
موضوع درس |
رئوس مطالب |
شیوهی تدریس |
ارزشیابی |
|
|
عضلات گوتئال و خلف ران |
عضلات گلوتئال |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عملکرد عضلات گلوتئال |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عضلات خلف ران |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عملکرد عضلانی خلف ران |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عروق و اعصاب ناحیه گلوتئال |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عروق و اعصاب خلف ران |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
اهداف رفتاری جلسهی چهارم:
- دانشجو باید نام عضلات ناحیه پوپلیته ال و ساق پا را ذکر کند ( هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند به تفکیک موقعیت و جایگاه قرارگیری عضلات را در جداره های مختلف حفره پوپلیته ال و کف پوپلیته ال را فهرست کند. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند ابتدا و انتهای هر عضله را توضیح دهد. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند با توجه به اناتومی هر ناحیه نکات بالینی مربوط به عضلات ناحیه پوپلیته ال و ساق پا را تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی)
جدول زمانبندی ارائهی مطالب
|
جلسه 4 مدت زمان(دقیقه) |
موضوع درس |
رئوس مطالب |
شیوهی تدریس |
ارزشیابی |
|
|
حفره پوپلیته ال و ساق |
مشخصات فضای پوپلیته ال |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عناصر تشریحی فضای پوپلیته ال |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عضلات ساق |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عملکرد عضلات ساق |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عروق و اعصاب ساق |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
اهداف رفتاری جلسهی پنجم:
در پایان درس از فراگیر انتظار میرود:
- دانشجو باید بتواند چهار طبقه عضلات کف پا را توضیح دهد
- دانشجو باید بتواند عصب گیری و عروق کف پا را توضیح دهد
- دانشجو باید بتواند نام انواع مفاصل اندام تحتانی و استخوانهای مچ پا را ذکر کند ( هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند به تفکیک موقعیت و جایگاه بخشهای مختلف مفاصل و رباطها و سایر قسمتهای ان را فهرست کند. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند ساختار مفاصل و ونحوه قرارگیری هر بخش از مفصل را توضیح دهد. (هدف شناختی)
- دانشجو باید بتواند با توجه به اناتومی هر ناحیه نکات بالینی هر قسمت تدریس شده را تجزیه و تحلیل کند. (هدف شناختی.)
جدول زمانبندی ارائهی مطالب
|
جلسه 5 مدت زمان(دقیقه) |
موضوع درس |
رئوس مطالب |
شیوهی تدریس |
ارزشیابی |
|
|
عضلات کف پا |
عضلات 4 طبق های کف پا |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عملکرد عضلات پا |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
عروق پلانتار و دورسال پا |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
اعصاب پلانتار و دورسال پا |
سخنرانی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
|
|
|
فضاهای آناتومیکی پا |
تدریس عملی بر روی جسد و مولاژ |
دارد |
اهداف رفتاری جلسه ششم:
در پایان این جلسه، دانشجو قادر خواهد بود:
1. نام استخوانهای اندام فوقانی را ذکر کند.
2. استخوانهای هر ناحیه (کتف، ترقوه، بازو، ساعد، مچ دست و دست) را فهرست کند.
3. ساختار و اجزای هر استخوان (شامل برجستگیها، حفرهها، خطوط و سطوح مفصلی) را توضیح دهد.
4. نکات بالینی مرتبط با ساختار و موقعیت استخوانها (مانند شکستگیهای شایع، نقاط ورود سوزن یا محلهای فیکساسیون جراحی) را تجزیه و تحلیل کند.
اهداف رفتاری جلسه هفتم:
در پایان این جلسه، دانشجو قادر خواهد بود:
1. نام عضلات ناحیه شانه و عضلات قدامی بازو را ذکر کند.
2. موقعیت و جایگاه قرارگیری هر عضله را بهصورت لایهای و سهبعدی فهرست کند.
3. مبدأ (ابتدا) و زوج (انتهای) هر عضله را توضیح دهد.
4. نکات بالینی مرتبط با این نواحی (مانند آسیبهای عصبی مانند عصب عضلانی جلدی جانبی، بلوک عصبی یا نقش عضلات در ثبات مفصل شانه) را تحلیل کند.
اهداف رفتاری جلسه هشتم:
. نام عضلات خلفی بازو و عضلات قدامی و خلفی ساعد را ذکر کند.
2. موقعیت عضلات را در جدارههای مختلف ساعد (قدامی، خلفی و جانبی) فهرست کند.
3. مبدأ و زوج هر عضله را توصیف نماید.
4. نکات بالینی مرتبط با این نواحی (مانند سندرم تونل کارپال، آسیب عصب رادیال یا مدیان، و کاربرد در حرکات دستی دقیق) را تجزیه و تحلیل کند.
اهداف رفتاری جلسه نهم:
. چهار گروه عضلانی کف دست (thenar, hypothenar, lumbricals, interossei) را توصیف کند.
2. الگوی عصبگیری و عروقرسانی به کف دست (شامل شاخههای عصب مدیان، اولنار و شریانهای کف دستی) را توضیح دهد.
3. نام انواع مفاصل اندام فوقانی و استخوانهای مچ دست را ذکر کند.
4. موقعیت و جایگاه بخشهای مختلف مفاصل، رباطها و سایر ساختارهای مرتبط را فهرست کند.
5. ساختار مفصلی و نحوه قرارگیری اجزای هر مفصل را تشریح کند.
6. نکات بالینی مرتبط با مفاصل و ساختارهای دست (مانند آسیبهای رباطی، تونل کارپال، و بلوکهای عصبی) را تحلیل کند.
اهداف رفتاری جلسه دهم:
. فضاهای آناتومیکی مهم اندام فوقانی (مانند فضای مثلثی، کوادرانگولار، فضای کانال کارپال و فضاهای کف دست) را شناسایی کند.
2. محتویات هر فضا (اعصاب، عروق، تاندونها) را فهرست و تحلیل کند.
3. روابط فضایی بین ساختارهای عصبی، عروقی، عضلانی و اسکلتی را در سطح بالینی تبیین نماید.
4. تغییرات آناتومیکی فردی (Variations) را در اندام فوقانی مستند و تفسیر کند.
5. کاربردهای آموزشی و پژوهشی یافتههای disseکسیون را در زمینههای جراحی، رادیولوژی و آموزش پزشکی ارزیابی کند.
سوالات متداول
آدرس سالن آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی کجاست؟
طبقه زیرزمین- راهروی سمت بوفه- انتهای راهرو- سالن آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی
آدرس سامانه آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی چیست؟
آدرس URL سامانه Exam.lums.ac.ir می باشد
آدرس IP نیز 192.168.32.20 می باشد
ضمنا عزیزانی که از وای فای دانشگاه (pardis) استفاده میکنند حتما داده گوشی خود را خاموش کرده و تنها با وای فای وارد شوند و آدرس سامانه را بصورت دستی در نوار مرورگر خود بزنند.
نحوه ورود به سامانه آزمون الکترونیکی چگونه می باشد؟
جهت شرکت در آزمون پیش رو بعد از ورود به سامانه آزمون الکترونیکی «نام کاربری» و «رمز عبور» خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را بنویسید و «ورود به آزمون» را بزنید.

چگونه از نتایج آزمونهای برگزار شده در سامانه آزمون الکترونیکی باخبر بشیم؟
جهت نمایش نمره بعد از ورود به سامانه آزمون الکترونیکی «نام کاربری» و «رمز عبور» خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را بنویسید و «ورود به پنل کاربری» را بزنید.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: