شرح وظایف کارگروه اخلاق در پژوهش موسسه:

1 – تدوین و اجرای برنامه راهبردی و عملیاتی جهت توسعه اخلاق در پژوهش در دانشگاه/موسسه

2 – ترویج اخلاق در پژوهش، درستکاری علمی و اطلاع رسانی در سطح موسسه

3 – اجرای مصوبات کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش و ارایه گزارش عملکرد به کارگروه وزارت متبوع

4 – پیشنهاد اصلاح مقررات و رویه های موجود به کارگروه وزراتی اخلاق در پژوهش در راستای ارتقای کیفیت عملکرد جامعه علمی و کاهش زمینه های بروز تخلفات پژوهشی

5 – اطلاع رسانی در خصوص استانداردهای مصوب اخلاق در پژوهش، مصوبات کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش و سایر موارد مشابه که توسط مراجع ذی ربط اعلام می شوند .

6 – بررسی و تصویب طرح های پژوهشی/پایان نامه ها از نظر مراعات اصول اخلاق در پژوهش

7 – بررسی اولیه و کارشناسی گزارش های ارتکاب تخلفات پژوهشی موضوع ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی

8 – بررسی و آسیب شناسی علل و زمینه های بروز  تخلفات پژوهشی و اعمال تدابیر پیشگیرانه در سطح موسسه و ارجاع موضوع به واحدهای ذی ربط

9 – برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش ها، نشست های علمی و نظایر آن، با هدف افزایش سطح آگاهی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان موسسه در خصوص اصول اخلاق در پژوهش

10 – بررسی و تایید اولیه تاسیس کمیته های اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی و کمیته های تخصصی تحت پوشش و ارسال تاییدیه مربوط از طریق سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی به منظور اعتباربخشی و تایید نهایی دبیرخانه کارگروه وزراتی اخلاق در پژوهش

11 – حمایت و توانمندسازی کمیته های اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی و کمیته های تخصصی تحت پوشش

12 – هماهنگی و نظارت بر فعالیت کمیته های اخلاق در پژوهش و کمیته های تخصصی تحت پوشش

13 – انحلال کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی و کمیته های تخصصی تحت پوشش در صورت عدم فعالیت و عدم رعایت مقررات و استانداردهای لازم، پس از تایید دبیرخانه کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش

14 – رسیدگی به اعتراض نسبت به تصمیمات کمیته های اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی و کمیته های تخصصی تحت پوشش

15 – بررسی طرح نامه ارجاع شده از سوی کمیته های اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی و کمیته های تخصصی تحت پوشش، به دلایل مختلف از جمله وجود تعارض یا اشتراک منافع

16 – رسیدگی به تخلفات پژوهشی  

" لیست اعضای کارگروه اخلاق در پژوهش های زیستی دانشگاه علوم پزشکی لرستان"

 

1

دکتر بهرام دلفان

رئیس

2

دکتر بهرام کمره ئی

دبیر

3

دکتر یحیی بهاروندایران نیا

معاون آموزشی موسسه

4

حجت الاسلام والمسلمین

دکتر قاسم متقی نیا

 

روحانی آشنا به فقه و اخلاق زیست پزشکی/ عضو مشاور دائم

5

دکتر فرزاد زکیان خرم آبادی

صاحب نظر در حوزه اخلاق در پژوهش

6

دکتر مروت طاهری کلانی

نماینده جامعه علمی

7

دکتر فرانک رضائی

عضو هیات علمی صاحب نظر در امور پژوهشی 1

8

دکتر فرناز خیراندیش

عضو هیات علمی صاحب نظر در امور پژوهشی 2

11

دکتر محمد حسن کایدی

عضو هیات علمی صاحب نظر در امور پژوهشی 3

12

دکتر یاسر مخیری

متخصص اپیدمیولوژی

13

الهام گودرزی

کارشناس کارگروه اخلاق

سوالات متداول

آدرس سالن آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی کجاست؟

طبقه زیرزمین- راهروی سمت بوفه- انتهای راهرو- سالن آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی

آدرس سامانه آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی چیست؟

آدرس URL سامانه Exam.lums.ac.ir  می باشد

آدرس IP نیز 192.168.32.20 می باشد

ضمنا عزیزانی که از وای فای دانشگاه (pardis) استفاده میکنند حتما داده گوشی خود را خاموش کرده و تنها با وای فای وارد شوند و آدرس سامانه را بصورت دستی در نوار مرورگر خود بزنند.

نحوه ورود به سامانه آزمون الکترونیکی چگونه می باشد؟

جهت شرکت در آزمون پیش رو بعد از ورود به سامانه آزمون الکترونیکی «نام کاربری» و «رمز عبور» خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را بنویسید و «ورود به آزمون» را بزنید.

چگونه از نتایج آزمونهای برگزار شده در سامانه آزمون الکترونیکی باخبر بشیم؟

جهت نمایش نمره بعد از ورود به سامانه آزمون الکترونیکی «نام کاربری» و «رمز عبور» خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی نمایش داده شده را بنویسید و «ورود به پنل کاربری» را بزنید.

offer
انتقادات
و
پیشنهادات